Sexy muscular man high key.jpg

GINEKOMASTIA

o zabiegu

Operacja korekty ginekomastii jest krótka, prosta i nie pozostawia prawie żadnych blizn. W niektórych przypadkach, sam zabieg może usunąć nadmierne pokÅ‚ady tkanki tÅ‚uszczowej i gruczoÅ‚owej i może być wykonany przez niewielkie naciÄ™cia w granicy otoczki brodawki piersiowej.

Częściej, konieczne jest maÅ‚e naciÄ™cie (niewidoczne) w jej dolnej granicy. GÄ™sta, wÅ‚óknista tkanka gruczoÅ‚owa może wtedy zostać wyciÄ™ta. BezpoÅ›rednio po niej wykonuje siÄ™ liposukcjÄ™, aby wyrzeźbić ksztaÅ‚t klatki piersiowej.

Ginekomastia (mÄ™skie powiÄ™kszenie piersi), dotyka dużego procentu mężczyzn. Jest to anomalia, której przyczynÄ… mogÄ… być:

• czynniki genetyczne,

• zwiÄ™kszenie masy ciaÅ‚a,

• otyÅ‚ość,

• stosowanie sterydów anabolicznych,

• używanie marihuany,

• nadużywanie alkoholu, itp.

możliwe

komplikacje

Możliwe komplikacje

•      Krwiak pooperacyjny, czasami wymagajÄ…cy powtórnego zabiegu.
•    Przebarwienie w miejscu operacji utrzymujÄ…ce siÄ™ w niektórych przypadkach do 6 miesiÄ™cy.
•    znieksztaÅ‚cenie brodawki sutkowej z martwicÄ… brodawki wÅ‚Ä…cznie.
•    przerostowe blizny pooperacyjne wymagajÄ…ce w niektórych przypadkach korekty.
•    nierównoÅ›ci i stwardnienia oraz asymetria po zabiegu zwiÄ…zana czÄ™sto z warunkami anatomicznymi oraz z obecnoÅ›ciÄ… krwiaka zwykle mijajÄ…ce po kilku miesiÄ…cach.

co musisz wiedzieć

Ile trwa zabieg:    40-60 min.
Przeciwwskazania:    zaburzenia krzepliwoÅ›ci, nieleczone nadciÅ›nienie tÄ™tnicze, nieleczona cukrzyca, infekcje skórne.
Wymagane badania:    morfologia krwi, ukÅ‚ad krzepniÄ™cia, cholesterol caÅ‚kowity, elektrolity, badanie EKG, CRP, test antygenowy w kierunku SARS-COV 2.
Pobyt w klinice:    1 doba.
Zmiana opatrunków:    wedÅ‚ug zaleceÅ„ lekarza.
UsuniÄ™cie szwów:    12-14 dni.
Okres rekonwalescencji:    2 tygodnie.
Rodzaj znieczulenia:    ogólne.