Nieskazitelna skóra

KOREKCJA POWIEK

o zabiegu

Plastyka powiek górnych zmniejsza opadanie powiek, przywraca kształt konturu powiek. W niektórych przypadkach, może także skorygować poważne opadanie górnych powiek, które mogą blokować pole widzenia i zmniejszać zakres pola widzenia.

Cięcie przeprowadza się na górnej powiece, w naturalnym fałdzie skóry. Nadmiar skóry i tkanki tłuszczowej są usuwane bez lub wraz z cienkim paskiem mięśnia. Nacięcie jest zamykane jedną warstwą bardzo cienkich szwów, a blizny zwykle ukrywa się w naturalnym fałdzie górnych powiek.

Młodszy wygląd, który daje operacja, jest długoletni, jednak nie trwały. Z upływem czasu skóra i mięśnie mogą ulegać ponownemu zwiotczeniu. Niektórzy pacjenci decydują się wówczas na ponowny zabieg.

możliwe

komplikacje

Możliwe powikłania:
•    krwiak pooperacyjny z dużym zasinieniem, czasami wymagający powtórnego zabiegu. Przebarwienie ustępuje zwykle po 3-5 dniach, w niektórych przypadkach utrzymuje się dłużej.

Następstwa zabiegu:
blizna pooperacyjna, zwykle słabo widoczna;
•    możliwe przejściowe zaróżowienie powieki górnej.

powiększenie piersi

co musisz wiedzieć

Ile trwa zabieg:    60-90 min.
Przeciwwskazania:    Ciąża, zaburzenia krzepliwości, nieleczone nadciśnienie tętnicze, nieleczona cukrzyca, infekcje skórne.
Wymagane badania:    morfologia krwi, układ krzepnięcia, CRP (białko C-reaktywne), test antygenowy w kierunku SARS-COV 2.
Pobyt w klinice    ---
Zmiana opatrunków    ---
Usunięcie szwów:
5-7 dni.
Okres rekonwalescencji:   7-10 dni.
Rodzaj znieczulenia:    Miejscowe.

plastyka powiek dolnych

o zabiegu

Cięcie przebiega tuż poniżej brzegu powieki dolnej i wystaje nieznacznie w bok od kąta oka. Skóra wraz z mięśniem odsuwana jest w dół odsłaniając leżącą w głębi tkankę tłuszczową.

Nadmiar skóry wraz z mięśniem jest usuwany. W wyniku operacji powstaje blizna położona kilka milimetrów od granicy powieki i jest przedłużona do boku. Blizna jest zwykle mało widoczna.

plastyka powiek dolnych

możliwe

komplikacje

Możliwe powikłania:

•    Obrzęki- są powszechną dolegliwością po plastyce powiek. Ustępują samoistnie po kilku dniach. Wkrótce po operacji silny obrzęk i łzawienie mogą prowadzić do pogorszenia widzenia, a nawet widzenia podwójnego. Jest to objaw przejściowy.
•    Powstanie krwiaka- gromadząca się pod skórą krew może wymagać usunięcia dla zapobieżenia dalszym powikłaniom. Wystarczająca jest zwykle drobna interwencja w Sali opatrunkowej. Dużo groźniejszy w skutkach może być krwiak gromadzący się w tkance tłuszczowej wewnątrz oczodołu. Głębokość na jakiej krwiak powstaje może utrudniać jego usunięcie. To z kolei grozi narastaniem ciśnienia na gałkę oczną i dalszymi, czasem bardzo poważnymi powikłaniami okulistycznymi.
•    Łzawienie – o ile jest nadmiernie, nie powinno budzić niepokoju. Zwykle mija po kilku dniach bez dodatkowego leczenia. Groźniejsza w skutkach może być niewystarczająca produkcja łez. Prowadzi to do wysychania powierzchni oka, drażnienia i powstania urazów oraz uszkodzeń.
•    Niedomykanie powiek – jest dość częstym zjawiskiem występującym przez kilka dni po operacji. Jeżeli trwa dłużej, może wymagać leczenia. Podobnym , lecz rzadszym powikłaniem bywa ektropium, czyli wywinięcie powieki dolnej. Powieki domykają się zwykle prawidłowo, jednak po otwarciu powieka dolna obniża się poza granicę tęczówki. Czasem brzeg powieki wywija się zupełnie na zewnątrz. Jeżeli objawy takie utrzymują się po ustąpieniu obrzęków, mogą wymagać leczenia operacyjnego.
•    Niesymetria – zwykle występuje już przed operacją. Pacjenci często nie zdają sobie sprawy z nierówności szpar między powiekami lub niesymetrii w osadzeniu i głębokości gałek ocznych. Operacja może ujawnić, a nawet spotęgować istniejące wcześniej objawy. Innego rodzaju niesymetria wynikać może z nierówności blizn po operacji. W rzadkich przypadkach gojeniu towarzyszy powstanie dużych, przerośniętych i widocznych blizn.

powiększenie piersi

co musisz wiedzieć

Ile trwa zabieg:    60-90 min.
Przeciwwskazania:    Ciąża, zaburzenia krzepliwości, nieleczone nadciśnienie tętnicze, nieleczona cukrzyca, infekcje skórne.
Wymagane badania:    morfologia krwi, układ krzepnięcia, CRP (białko C-reaktywne), test antygenowy w kierunku SARS-COV 2.
Pobyt w klinice    ---
Zmiana opatrunków    ---